Επιστροφή προς τα ... μπρος!

Επιστροφή προς τα ... μπρος!

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΝΑ ΘΕΜΕΛΕΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΙΣΌΤΗΤΑΣ

Αποανάπτυξη-Τοπικοποίηση -Αυτονομία- Άμεση Δημοκρατία-Ομοσπονδιακός Κοινοτισμός

Τον Μάιο του 2020, μια ομάδα περισσότερων από 1.100 υποστηρικτών της «Αποανάπτυξης», υπέγραψε ένα μανιφέστο καλώντας τις κυβερνήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να στραφούν προς ένα «ριζικά διαφορετικό είδος κοινωνίας, αντί να προσπαθούν απεγνωσμένα να θέσουν ξανά σε λειτουργία την «καταστροφική ανάπτυξη». Η Συνδημία του κοροναϊού δείχνει ότι θα χρειασθεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές, αν δεν θέλουμε να πάμε στην κατάρρευση! Ειδικά για την μετά-COVID Ελλάδα: Για να ξεφύγει η χώρα από τη μέγγενη των χρεών, από την φτωχοποίηση και το πολιτισμικό αδιέξοδο, καθώς και από την κατάθλιψη και την μεμψιμοιρία στην οποία έχει πέσει ο πληθυσμός της-ιδίως μετά το σοκ της πανδημίας και τον εγκλεισμό του στα σπίτια- θα χρειασθεί, μετά το πέρασμα της καταιγίδας, να αναπτερωθεί το ηθικό του μέσα από μια στροφή προς μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση . Εφαλτήρας μπορεί να γίνει ο αγροδιατροφικός τομέας και στη συνέχεια ο μεταποιητικός ένδυσης- υπόδησης, ο ενεργειακός και ο ήπιος ποιοτικός τουρισμός να την συμπληρώσουν. Είναι μια εναλλακτική στη σημερινή κυρίαρχη κατεύθυνση, που δεν χρειάζονται κεφάλαια, ξένες επενδύσεις, χωροταξικά σχέδια, υπερτοπικές συγκεντρώσεις, μεγαλεπήβολα και εξουθενωτικά μεγέθη και ρυθμούς. Η κατεύθυνση της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης -Αυτονομίας- Άμεσης Δημοκρατίας-Ομοσπονδιακού Κοινοτισμού θα μπορούσε να είναι η διέξοδος για την χώρα, στην μετά-COVID εποχή!

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Αντίθετο ρεύμα για την Μερσεντές και την BMW στην Ινδία

Θυμάμαι που κατά τη κρίση του 2008-2009 διάβαζα στα γερμανικά ΜΜΕ πως είχαν πάει οι κινέζοι αξιωματούχοι στη Γερμανία και είχαν παραγγείλει μονομιάς 30.000 μερσεντές και 40.000 ΒΜW-αν θυμάμαι καλά-για να στηρίξουν τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και να «εξυπηρετήσουν» την ανερχόμενη ελίτ στην Κίνα. Το ίδιο φαίνεται ότι έγινε και στη συνέχεια με την Ινδία. Οι άνερχόμενες οικονομικές-καπιταλιστικές δυνάμεις σε αυτές τις χώρες, φρόντισαν να μη καταρρεύσει το δυτικό καταναλωτικό μοντέλο και να εντάξουν σε αυτό καινούργια δικά τους κοινωνικά στρώματα.
Στη συνέχεια όμως φαίνεται ότι στην Ινδία αλλάζουν τα πράγματα: Υπουργός της θεωρεί την αγορά γερμανικών αυτοκινήτων απαράδεκτη-ποινικό παράπτωμα σχεδόν.
Ο υπουργός περιβάλλοντος Jairam Ramesh θεωρεί ότι: σε μια κοινωνία όπως της Ινδίας θα ήταν ποινικά κολάσιμο να οδηγεί κανείς βαριά αμάξια και λιμουζίνες. Κυρίως „BMW και Benz“.
Ο ι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν αυτά τα αμάξια πολυτελείας, αύξησαν στη χώρα τον τζίρο τους κατά διψήφιο ποσοστό. Εκμεταλλεύτηκαν την κατά 8% αύξηση της ανάπτυξης της Ινδίας και τη δημιουργία ενός πλούσιου μεσοστρώματος, αλλά και τις δυνατότητες της όλο και πιο πλούσιας ανώτερης τάξης της.
Πραγματικά η Ινδία εξελίχθηκε τα τελευταία χρόνια στη δεύτερη μετά τη Κίνα ελπιδοφόρα αγορά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας και γενικά των βιομηχανικών χωρών. Αυτές μπορούν να συνεχίζουν να παράγουν τα μεγάλα αντιοικολογικά αυτοκίνητα, γιατί παρά τις υψηλές τιμές τους, αυξήθηκε η ζήτησή τους κατακόρυφα στις δύο αυτές μεγάλες πληθυσμιακά χώρες. Έτσι στην Ινδία τον περασμένο Οκτώβριο όλες οι φίρμες αυτοκινήτων πέτυχαν ρεκόρ πωλήσεων. Η Mercedes-Benz είναι πρωταθλήτρια στην κλάση-R (κόστος 5,88 εκατομμύρια ινδικές ρουπίες=96.400 Ευρώ) με αύξηση κατά 84% των πωλήσεων στο διάστημα μεταξύ Απριλίου-Αυγούστου(3.500 κομμάτια). Το ίδιο και η BMW με αύξηση 80%(5.400 κομμάτια). Αυτή προγραμματίζει μάλιστα να παράγει στο εξής -εκτός από τα αυτοκίνητα τα οποία παράγει ήδη- και τις μεγάλες μοτοσικλέτες της.
Στην Ινδία όμως ταυτόχρονα θα πρέπει πάνω από 650 εκατομμύρια κάτοικοι-οι «αποκάτω»- να αντεπεξέρχονται με κάτω από 2 δολ. την ημέρα και το 60% των Ινδών να εξαρτώνται από μια καταρρέουσα γεωργική παραγωγή.
Μέχρι τώρα ο Ramesh συνεργαζόταν με τους Γερμανούς στο επίπεδο της περιβαλλοντικής πολιτικής, αλλά τώρα βλέπει ότι για παράδειγμα από τις επιδοτήσεις για την καλλιέργεια ενεργειακών φυτών στην Ινδία «οι πραγματικοί κερδισμένοι είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της BMW, Benz και Honda»-όπως δήλωσε σε μια συνδιάσκεψη του ΟΗΕ. Η Ινδία με τις επιδοτήσεις της για τα βιοκαύσιμα ήθελε στην ουσία να βοηθήσει τους αγρότες της. Αλλά βλέποντας τα αποτελέσματα τώρα στρέφεται ενάντια σε αυτές τις επιδοτήσεις. «Θα έπρεπε να τιμωρούμε αυτούς που οδηγούν τέτοια μεγάλα αμάξια, τα οποία δεν θέλουμε να κυκλοφορούν στους δρόμους μας… δεν μπορούμε βέβαια να εξαναγκάσουμε τους ανθρώπους να μη τα αγοράζουν, αλλά με μια μεγάλη αντίστοιχη φορολογία, μπορούμε σίγουρα να επιδράσουμε δραστικά…»(1)
Το θέμα όμως δεν είναι η αύξηση της φορολογίας, γιατί αυτό δεν θα αποτρέψει την όλο και μεγαλύτερη ελίτ να αγοράζει και να κυκλοφορεί αυτά τα αμάξια. Είναι καιρός οι κυβερνήσεις της Κίνας και της Ινδίας να δουν ότι η λύση για τους λαούς τους δεν είναι να δημιουργήσουν μια μεγάλη ελίτ που να εντάσσεται στο δυτικό καταναλωτικό μοντέλο και τους υπόλοιπους κατοίκους να παράγουν φθηνά καταναλωτικά προϊόντα και εγχώριες πρώτες ύλες για τα μεσοστρώματα της δύσης και όχι για να ικανοποιούν τις ίδιες τις βιοτικές τους ανάγκες. Να σκεφθούν μόνο ότι αν κάθε Κινέζος ή Ινδός κυκλοφορήσει με μεγάλο ή μικρό αμάξι, τότε θα καταρρεύσει όχι μόνο η επιβίωση στο περιβάλλον των χωρών τους, αλλά και σε ολόκληρο το πλανήτη, αφού θα έχουν καταρρεύσει ταυτόχρονα και οι φυσικοί του πόροι.

Στοιχεία από την εφημερίδα της Φραγκφούρτης: F.A.Z.

(1)Στην Ελλάδα βέβαια η Κυβέρνηση αποφάσισε πρόσφατα -παρά τα χρέη-τη μείωση των φόρων-ιδιαίτερα για τα πολλών κυβικών αυτοκίνητα-με αιτιολογικό-πρόσχημα να ανοίξουν οι "δουλειές" των εισαγωγέων, που κατ'επέκταση σημαίνει να αυξηθεί ο τζίρος αυτών των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου