Επιστροφή προς τα ... μπρος!

Επιστροφή προς τα ... μπρος!

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΝΑ ΘΕΜΕΛΕΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΙΣΌΤΗΤΑΣ

Αποανάπτυξη-Τοπικοποίηση -Αυτονομία- Άμεση Δημοκρατία-Ομοσπονδιακός Κοινοτισμός

Τον Μάιο του 2020, μια ομάδα περισσότερων από 1.100 υποστηρικτών της «Αποανάπτυξης», υπέγραψε ένα μανιφέστο καλώντας τις κυβερνήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να στραφούν προς ένα «ριζικά διαφορετικό είδος κοινωνίας, αντί να προσπαθούν απεγνωσμένα να θέσουν ξανά σε λειτουργία την «καταστροφική ανάπτυξη». Η Συνδημία του κοροναϊού δείχνει ότι θα χρειασθεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές, αν δεν θέλουμε να πάμε στην κατάρρευση! Ειδικά για την μετά-COVID Ελλάδα: Για να ξεφύγει η χώρα από τη μέγγενη των χρεών, από την φτωχοποίηση και το πολιτισμικό αδιέξοδο, καθώς και από την κατάθλιψη και την μεμψιμοιρία στην οποία έχει πέσει ο πληθυσμός της-ιδίως μετά το σοκ της πανδημίας και τον εγκλεισμό του στα σπίτια- θα χρειασθεί, μετά το πέρασμα της καταιγίδας, να αναπτερωθεί το ηθικό του μέσα από μια στροφή προς μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση . Εφαλτήρας μπορεί να γίνει ο αγροδιατροφικός τομέας και στη συνέχεια ο μεταποιητικός ένδυσης- υπόδησης, ο ενεργειακός και ο ήπιος ποιοτικός τουρισμός να την συμπληρώσουν. Είναι μια εναλλακτική στη σημερινή κυρίαρχη κατεύθυνση, που δεν χρειάζονται κεφάλαια, ξένες επενδύσεις, χωροταξικά σχέδια, υπερτοπικές συγκεντρώσεις, μεγαλεπήβολα και εξουθενωτικά μεγέθη και ρυθμούς. Η κατεύθυνση της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης -Αυτονομίας- Άμεσης Δημοκρατίας-Ομοσπονδιακού Κοινοτισμού θα μπορούσε να είναι η διέξοδος για την χώρα, στην μετά-COVID εποχή!

Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Δεν πληρώνω - Δεν πληρώνω…το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών

Με πόσους τρόπους πληρώνουμε τις αστικές συγκοινωνίες
Οι αστικές συγκοινωνίες της Αττικής υποτίθεται ότι επιδοτούνται από το κράτος σε ποσοστό 70%.*
Τα χρήματα για την επιδότηση αυτή προέρχονται από την φορολογία μας. Μόνο που τα τελευταία 12 χρόνια, τα λεφτά που παίρνουν οι κυβερνήσεις από εμάς για να επιδοτήσουν τις αστικές συγκοινωνίες δεν φτάνουν ποτέ στις αστικές συγκοινωνίες - για την ακρίβεια φτάνει μόνο ένα μικρό ποσοστό.
Δεν πληρώνω - Δεν πληρώνω… το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών
Λεφτά από τη φορολογία μας με τα οποία όφειλε το κράτος να επιδοτεί τις δημόσιες συγκοινωνίες Αττικής... και τα λεφτά που πήραν τελικά οι συγκοινωνίες τα τελευταία χρόνια φαίνονται στον παρακάτω πίνακα(ποσά σε ευρώ, την περίοδο 2006 - 2009):
2006: έπρεπε 525.890.000 πήραν 130.000.000
2007: >> 502.374.000 >> 132.000.000
2008: >> 534.513.000 >> 135.000.000
2009: >> 610.371.660 >> 140.000.000
Γιατί επιδοτούνται οι αστικές συγκοινωνίες
Ο ρόλος των αστικών συγκοινωνιών δεν πρέπει να είναι η παραγωγή κέρδους. Οι αστικές συγκοινωνίες επιτελούν κοινωνικό έργο: χρησιμοποιούνται βασικά από τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα, ενώ την ίδια στιγμή βελτιώνουν σε σχέση με τα ΙΧ το σύνολο των μετακινήσεων σε μια πόλη και είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον. Γι’ αυτούς τους λόγους, σ’όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο, επιδοτούνται από το κράτος σε ποσοστό 60% κατά μέσο όρο. Γι’αυτούς τους λόγους πρέπει και το εισιτήριο να είναι φθηνό και τις πρωϊνές ώρες δωρεάν.
Τα χρέη των Υπουργείων στις αστικές συγκοινωνίες
Μια σειρά υπουργεία που υπογράφουν συμβάσεις για τη δωρεάν ή με έκπτωση μετακίνηση πολλών κοινωνικών ομάδων, δεν καταβάλλουν το αντίτιμο ή τη διαφορά που προκύπτει από το ισχύον εισιτήριο, όπως οφείλουν. Σήμερα τα χρέη 7 υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ φτάνουν τα 500 εκατομμύρια ευρώ.
Τα ποσά που έχουν πάρει τα υπουργεία αυτά για να υπογράψουν τις εν λόγω συμβάσεις,
είναι και αυτά χρήματα (επιπρόσθετα στα προηγούμενα) που πήραν από εμάς, μέσω της φο-
ρολογίας, αλλά δεν έφτασαν ποτέ στις συγκοινωνίες.
Εφόσον τα λεφτά της επιδότησης δεν δίνονται, οι αστικές συγκοινωνίες για να καλύψουν τα έξοδά τους (μισθοδοσίες, βενζίνη, συντήρηση κοκ) αναγκάζονται να δανείζονται από τράπεζες με ληστρικά επιτόκια… και να συσσωρεύουν χρέη – κάθε χρόνο πληρώνουν γύρω στα 100 εκατομμύρια ευρώ σε τοκοχρεολύσια.
Τα χρέη που δημιούργησαν οι κυβερνήσεις στις αστικές συγκοινωνίες καλούμαστε σήμερα να πληρώσουμε εμείς. Εργαζόμενοι και επιβάτες. Οι εργαζόμενοι με περικοπές στους μισθούς τους, μετατάξεις και απολύσεις. Οι επιβάτες με άνοδο στην τιμή του εισιτηρίου, αραίωση δρομολογίων και κατάργηση γραμμών.
Με παρόμοιους τρόπους, οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών δημιούργησαν τα ελλείμματα και τα χρέη που καλούμαστε σήμερα να πληρώσουμε με περικοπές στους μισθούς μας, αύξηση της φορολογίας – άμεσης και έμμεσης – με απολύσεις, με χτύπημα των συντάξεων, με κατάργηση αναρίθμητων δικαιωμάτων μας.
Φτάνει πια!
Δίνουμε, μέσω της φορολογίας μας, χρήματα για να έχουν οι αστικές συγκοινωνίες
φθηνό εισιτήριο και ταχτικά δρομολόγια. Αλλά επειδή αυτά τα λεφτά,τα δικά μας λεφτά, κάποιοι τα τρώνε, τώρα καλούμαστε να πληρώσουμε πιο ακριβά το εισιτήριο και μάλιστα για χαμηλότερης ποιότητας συγκοινωνιακό έργο. Δεν θα το κάνουμε!
- Αρνούμαστε να πληρώσουμε εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες!
- Συμπαραστεκόμαστε στον αγώνα των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής!
Φτιάχνουμε επιτροπές άρνησης πληρωμής του εισιτηρίου σε κάθε περιοχή και γειτονιά... για να συντονίσουμε τον αγώνα μας. Για να δημιουργήσουμε ένα μαζικό κίνημα άρνησης πληρωμής.
Ο καθένας μόνος του δεν μπορεί!
Όλοι μαζί όμως μπορούμε να αντισταθούμε!

Πρωτοβουλία για την δημιουργία τοπικών επιτροπών “Δεν Πληρώνω”
Τηλ. Επικοινωνίας: 6932374852, 6978942123, 6937123505, 6973322182
E-mail: greenattack2007@gmail.com, den_plirono_athina@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου