Επιστροφή προς τα ... μπρος!

Επιστροφή προς τα ... μπρος!

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΝΑ ΘΕΜΕΛΕΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΙΣΌΤΗΤΑΣ

Αποανάπτυξη-Τοπικοποίηση -Αυτονομία- Άμεση Δημοκρατία-Ομοσπονδιακός Κοινοτισμός

Τον Μάιο του 2020, μια ομάδα περισσότερων από 1.100 υποστηρικτών της «Αποανάπτυξης», υπέγραψε ένα μανιφέστο καλώντας τις κυβερνήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να στραφούν προς ένα «ριζικά διαφορετικό είδος κοινωνίας, αντί να προσπαθούν απεγνωσμένα να θέσουν ξανά σε λειτουργία την «καταστροφική ανάπτυξη». Η Συνδημία του κοροναϊού δείχνει ότι θα χρειασθεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές, αν δεν θέλουμε να πάμε στην κατάρρευση! Ειδικά για την μετά-COVID Ελλάδα: Για να ξεφύγει η χώρα από τη μέγγενη των χρεών, από την φτωχοποίηση και το πολιτισμικό αδιέξοδο, καθώς και από την κατάθλιψη και την μεμψιμοιρία στην οποία έχει πέσει ο πληθυσμός της-ιδίως μετά το σοκ της πανδημίας και τον εγκλεισμό του στα σπίτια- θα χρειασθεί, μετά το πέρασμα της καταιγίδας, να αναπτερωθεί το ηθικό του μέσα από μια στροφή προς μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση . Εφαλτήρας μπορεί να γίνει ο αγροδιατροφικός τομέας και στη συνέχεια ο μεταποιητικός ένδυσης- υπόδησης, ο ενεργειακός και ο ήπιος ποιοτικός τουρισμός να την συμπληρώσουν. Είναι μια εναλλακτική στη σημερινή κυρίαρχη κατεύθυνση, που δεν χρειάζονται κεφάλαια, ξένες επενδύσεις, χωροταξικά σχέδια, υπερτοπικές συγκεντρώσεις, μεγαλεπήβολα και εξουθενωτικά μεγέθη και ρυθμούς. Η κατεύθυνση της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης -Αυτονομίας- Άμεσης Δημοκρατίας-Ομοσπονδιακού Κοινοτισμού θα μπορούσε να είναι η διέξοδος για την χώρα, στην μετά-COVID εποχή!

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011

Κερδοσκοπική πολιτική των αλυσίδων διατροφής στην Ευρώπη

Κάποια στοιχεία για τη Γερμανία που είναι χαρακτηριστικά για όλη την Ευρώπη:
Πριν 10 χρόνια επτά μεγάλες επιχειρήσεις του εμπορίου διατροφής έλεγχαν το 70% της αγοράς . Σήμερα τέσσερις μόνο τέτοιες επιχειρήσεις(Edeka, Rewe, Schwarz-Gruppe , Aldi) ελέγχουν το 85% της αγοράς. Και έχουν ανακοινωθεί και άλλες συγχωνεύσεις.
Αυτή η εξέλιξη έχει σαν αποτέλεσμα το τέλος της πολιτικής των χαμηλών τιμών στα είδη διατροφής. Όλο και περισσότερα διατροφικά είδη έγιναν ακριβότερα για τους Γερμανούς και Ευρωπαίους καταναλωτές. «Στην αγορά επικρατούν τέτοιες δομές, που οι προμηθευτές των αλυσίδων δεν μπορούν να αντιδράσουν», διαμαρτύρεται ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επωνύμων Προμηθευτών, μέλη του οποίου είναι και μεγάλοι παραγωγοί ειδών διατροφής. Ακόμα και η Ομοσπονδιακή Ένωση της βιομηχανίας ζαχαροπλαστικής-μικρομεσαίοι παραγωγοί-έχει καταγγείλει τις εξελίξεις αυτές στην αγορά και ότι πιέζονται να διαθέτουν τα προϊόντα τους στις αλυσίδες με χαμηλότερες τιμές από εκείνες που αντιστοιχούν στο κόστος παραγωγής τους.
Τα επόμενα χρόνια, η κρίση των τιμών των ειδών διατροφής στην Ευρώπη, δεν θα οφείλεται μόνο στη μείωση της παγκόσμιας γεωργικής παραγωγής λόγω της κλιματικής αλλαγής, αλλά και στην κερδοσκοπική πολιτική των αλυσίδων διατροφής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου